Followers

Monday, May 3, 2010

Konsert Rohani Belia PCS Tinutudan

01 mei 2010


Matunnggong: Konsert Rohani Belia PCS Kg.Tinutudan yang diadakan setiap bulan berlangsung lagi. Kali ini seramai 40 belia mengambil bahagian bagi menjayakan konsert tersebut dengan tema “MELANGKAH MAJU BESAMA YESUS” yang diadakan di Gereja PCS Kg. Tinutudan.


Lagu rohani - Sebahagian peserta yang menjayakan Konsert Rohani

Disamping menyampaikan lagu-lagu rohani, mereka juga mementaskan sketsa yang berkisar tentang kehidupan remaja yang dipengaruhi oleh masalah sosial terutama penyalahgunaan dadah, pengaruh alkohol dan rokok dalam kalangan remaja.


Heldie Harun - Pengerusi Belia PCS Tinutudan

Pengerusi Belia PCS Kg Tinutudan, Heldie Harun yang juga merupakan Pengerusi Penganjur berkata, konsert yang diadakan setiap bulan oleh persatuan belia ini bertujuan untuk menyedarkan remaja Kristian agar mereka tidak terpengaruh dengan kegiatan yang tidak bermoral yang merupakan masalah yang selalu dihadapi remaja di negara ini.


Turut bergambar - Pengerusi AJKG PCS Tinutudan, Charles Osingko duduk 3 dari kiri dan Pdt. Daniel Oduhau, duduk 4 dari kiri

“Kita berharap konsert ini dapat mendorong para belia di kampung ini untuk menggunakan karunia Tuhan yang ada dalam diri mereka sendiri pada jalan yang benar disamping memberi kebebasan kepada para belia menemukan diri mereka sendiri dalam penyembahan kepada Tuhan,” jelas Heldie.

Sementara itu Pengerusi AJKG PCS Tinutudan, Charles Osingko berharap lebih ramai remaja di sekitar kampung Tinutudan dan kampung berdekatan dapat menyaksikan konsert rohani pada masa akan datang.

Post Berkaitan



Widget by [ Tips Blogger ]

0 comments:

Post a Comment