Followers

Friday, October 2, 2009

IKAN DUYUNG MENYERUPAI MANUSIA MATI TERDAMPAR DI PULAU BALAMBANGAN, BETUL KE?

Baru-baru ini Kudat digemparkan dengan klip video ikan duyung separuh manusia, separuh ikan yang mati terdampar di Pulau Balambangan. Sebuah pulau berdekatan Pulau Banggi, dalam daerah Kudat. Klip video ini disebarkan dengan cepat melalui khidmat pesanan ringkas. Kononya bangkai ikan duyung ini ditemui oleh sekumpulan pelajar UMS di pulau Balambangan (itu khabar yang saya dengar dari mulut ke mulut).

Lihat klip video ini: (Klip video ikan duyung yang dikatakan terdampar di pulau Balamabangan)



Sebaik saja saya melihat klip video ini, saya terus membuat penyelidikan bagi menjawab teka-teki mengenai kesahian klip video berkenaan. Sila berkunjung ke laman ini: http://www.disclose.tv/action/viewvideo/10441/Dead_Mermaid_Found_After_Hurricane_Ike/ Di laman web Disclose.tv, truth revealed, mereka mengatakan bahawa objek menyerupai ikan duyung ini sebenarnya rekaan seorang artis terkenal Juan Cabana. Laman web Disclose.tv juga turut menyiarkan klip video ini dengan objek ikan duyung yang sama, cuma penggambaran klip video dilakukan di tempat yang berbeza (walaupun hampir sama) Selain dari tempat penggambaran yang berbeza, klip video yang dihantar di Disclose.tv sudah agak lama iaitu pada tahun 2008. Anda boleh bandingkan kedua-dua klip video ini selepas anda menontonya.

Banyak lagi laman web yang mengaitkan Juan Cabana dengan makhluk-makhluk ganjil ciptaanya. Rajin-rajinlah cari informai berkaitan ikan duyung berupa manusia ini di Google. Di sini ada beberapa ekor makhluk ganjil yang sempat saya download dari laman web ini: http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.viewcustom&friendId=103746561&blogId=343686561&swapped=true ikan duyung aneh yang dikatakan pernah terdampar di Malaysia sekitar tahun 2006.







Bagaimanapun terpulanglah kepada anda untuk menilainya. Kita berhak untuk mengakui dan menolaknya. Dalam dunia maya ini, semua yang mustahil, tidak mustahil menjadi sesuatu yang tidak mustahil lagi. Semoga ceria-ceria selalu...

Post Berkaitan



Widget by [ Tips Blogger ]

2 comments:

  1. Ive seen this photo before.. Dont think its from Kudat tho..

    ReplyDelete
  2. inilah cerita ada betul ada bohong, orang bijak sahaja yang dapat membezakannya. yang kurang bijak, angap ini cerita betul dan ajaib, termasuk sayalah he....he...

    ReplyDelete