Followers

Sunday, October 11, 2009

LEBIH BAIK UMNO KALAH - Tengku Razaleigh Hamzah


Apa sudah jadi?.. Ketika rakyat Malaysia berdebar menunggu keputusan PRK N31 Bagan Pinang yang berlangsung hari ini, 11 oktober 2009, bekas Naib presiden UMNO Tengku Razaleigh Hamzah mengeluarkan kenyataan yang disiarkan TV antara yang dipetik sebagai berkata, beliau lebih suka melihat calon Umno, Tan Sri Isa Samad kalah pada PRK yang kesembilan ini demi maruah bangasa Melayu.

Berikut petikan kenyataan Tengku Razaleigh yang disiarkan TV antara.

Pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata kemenangan untuk calon Umno-BN Isa Samad di Bagan Pinang bermakna kemenangan untuk rasuah dan penyelewengan.

"Walaupun kemenangan Isa pastinya dialu-alukan kepimpinan parti ekoran kekalahan berturut-turut Umno, namun dukacita saya katakan bahawa apa yang rakyat dan negara ini perlukan adalah Umno tewas di Bagan Pinang. Ini kerana kita sekali lagi mengetengahkan calon yang terbukti seorang perasuah," kata mantan Naib Presiden Umno itu.

"Kemenangan Isa bermaksud sokongan kepada budaya rasuah amalan parti dan kerajaan yang dipimpin," tegas beliau.

Razalegh menambah atas nama maruah bangsa Melayu dan demi kesinambungan reformasi di negara ini, Umno perlu tewas supaya kekalahan itu menjadi ubat memulihkan kereputan moral parti.

"Rasuah adalah barah yang membunuh Malaysia. Sekiranya ia tidak dibendung, Umno akan dilihat saling tidak tumpah seperti barah itu," kata Razaleigh.

Baca berita penuh di: http://www.tvantara.com

Post Berkaitan



Widget by [ Tips Blogger ]

1 comment: