Followers

Tuesday, January 12, 2010

Berkas segera golongan tidak bertanggungjawab untuk mengelakan tuduhan

Cubaan membakar rumah ibadat penganut agama kristian saban hari bertambah. Ramai yang menuding jari kepada penganut agama islam dan tidak kurang juga yang mengandaikan bahawa perlakuan keji ini didalangi kelompok manusia yang provokatif dan mengambil kesempatan diatas kemelut yang melanda negara untuk memburukan dan membusukan lagi keadaan.

Hakikatnya umat krisitan di negara ini berada dalam keadaan yang amat sukar, bermula dari 4 buah gereja yang diserang oleh golongan manusia yang tidak berperikemanusian, disusuli insiden cuban membakar beberapa buah gereja lagi selepas itu. Keadaan ini bukan sahaja menimbulkan ketakutan dan kerisauan kepada penganut agama kristian di negara ini malah turut mendatangkan ketakutan dan kebimbangan kepada pelancong dari luar negara terutama pelancong yang beragama kristian untuk melawat negara ini. Masalah ini jika tidak dapat diatasi segera sudah tentu mendatangkan implikasi yang merugikan negara dan rakyat Malaysia keseluruhanya.

Pihak keselamatan seharusnya melipatgandakan usaha agar golongan yang tidak bertanggungjawab ini dapat diberkas dan dibawa ke muka pengadilan. Selagi tidak ada tangkapan dibuat maka pelaku ini terus menjadi misteri dan tuduhan demi tuduhan berterusan yang menuding kepada golongan tertentu walaupun belum dibuktikan. Keadaan sedemikian membawa kepada perpecahan hubungan antara kaum dan agama yang semakin merunsing di negara ini. Kita bimbang slogan 1Malaysia yang baru meniti dibibir rakyat Malaysia akan berkubur begitu saja tanpa mencapai objektif yang diharapkan


Post Berkaitan



Widget by [ Tips Blogger ]

1 comment:

  1. "Kita hanya mampu berdoa" dan DOA itulah yang berkuasa.Orang Kristian sudah sedia maklum tentang penggenapan akhir zaman SEDIALAH.

    ReplyDelete